Praćenje Pro tour trke po Sloveniji sa Moto Guzzi Breva 1200
650 kilometarara po putevima Slovenije
Iznenada sam se obreo u Sloveniji na jednoj od najvećih biciklističkih trka u ovom regionu. Jedan moto komesar iz Slovenije se razboleo i kao iskusan sudija pozvan sam na zamenu. Iako je poziv došao u večernjim časovima, ujutru u 5 sati sve je bilo spremno i krećem za Sloveniju. Put kolima protekao bez ikakvih problema, tako da smo se već u pola 10 šetali po Novom Mestu, gde je predviđeno da bude kraj kompletne trke. Iskoristio sam priliku i posetio pistu u Novom Mestu, u sastavu kolesarskog kluba Adria, na kojoj nisam do sada vozio. Izgleda svarno zastrašujuće, nagibi koji omogućavaju velike brzine, na koji se ne može ni popeti bez velike inercije.
Domaćini su došli po nas i prebacili nas do Ljubljane u predivan hotel Austria Trend
gde smo bili smešteni prva tri dana.
Akcija je počela odmah prvog dana. Pojedinačni hronometar počinjao je u 15,00 časova u centru Ljubljane. Posle ručka spakovao sam moto opremu, a kolima su nas prebacili do mesta starta, gde je sve bilo spremno za start prologa, odnosno pojedinačnog hronometra ulicama Ljubljane.
Tu je čekalo iznenađenje, sponzor trke Autocommerce je obezbedio, pored kompletnog auto parka i 14 potpuno novih motora. Pošto su pored Fiata uvoznici i Moto Guzzia i Aprilie, na raspolaganju su nam bili svi modeli koje prodaju.
Vrlo atraktivni biciklovi najnovije tehnologije, poznati vozači, kao i nekoliko domaćih ekipa, pružali su lep ugođaj mnogobrojnoj publici, koja je burno navijala
Dan je protekao bez problema i posle sređivanja rezultata vratili smo se u hotel na odmor.
Drugačiji su i ventili, kao i sistem podmazivanja motora (ulje se i dalje hladi kao na starom modelu, ali je novim sistemom obezbeđeno da je još hladnije kada dođe do glave i izduvnih ventila). Promenjen je i izduv, kao i napajanje Marelli Multipoint, dok su za paljenje smeše zadužene dve svećice po cilindru koje ne bacaju varnicu istovremeno nego sa određenim kašnjenjem.
Pošto se vozio pojedinačni hronometar, pored svakog takmičara, kojih je bilo 130, vozio je jedan policajac na motoru ispred i sudija na motoru iza takmičara. Krug je bio 6,6 km tako da čim dopratimo takmičara do cilja nastavljamo kontrolu sledećeg vozača. Obrnuo sam preko 12-13 krugova po ulicama Ljubljane prateći takmičare.
Druga etapa je vožena od Kopra do Nove Gorice u dužini od 190 km. Jutro počinjemo transferom od Ljubljane do Kopra novim Fiat Bravo po izvrsnim auto-putevima. U Kopru nas čekaju spremni motori i tu dobijam profi vozača koji će me voziti na Guzzi-u u narednim danima, da bih mogao nesmetano da pratim događanje na trci.
Obezbeđenje trke izvrsno, pored nekoliko policijskih vozila, kompletnu trku prati 18 policijskih motora i to većinom Yamahe FRJ 1300 AP, nekoliko BMW-a i 15 redara na motorima. Svi redari su bili na Moto Guzzi ili Aprilia motorima, osim jednog koji nije mogao da se navikne na vibracije sa Moto Guzzia i vozio je svoj motor.
Zanimljiv izbor motora sa vazdušnim hlađenjem nije baš sretan izbor na biciklističkoj trci. Na nekoliko visokih planina u okolini Nove Gorice, krećući se malom brzinom dobro natovareni po toplom vremenu mašine su počele da se pregrevaju i pale crvene lampice. Pošto nema ventilatora ili druge mogućnosti za hlađenje samo smo se nadali da će izdržati do cilja.
Uspeli su svi da dođu do cilja, bez nekog vidnog oštećenja, jer ipak su to potpuno nove mašine koje su pre ove trke prešle samo nekoliko stotina kilometara, zamenjeno im je prvo ulje i ubačeni u pravu akciju, gde se vozi po pola sata u prvoj sa brzinama od 10-15 km/h na ogromnim usponima, a u sledećem trenutku jurca koliko može, da se stigne druga grupa.
Misli su nam već bile na sutrašnjoj, trećoj etapi koja se završava na 1.400 metara nadmorske visine na skijaškom centru Golti, hoće li mašine izdržati takvu torturu?
Uveče opet transfer do Ljubljane i provod u hotelu sa znanjem da ujutru napuštamo hotel i selimo se na novu lokaciju.
Trećeg dana pravi poduhvat, pakujemo stvari u automobile i krećemo put Tržiča odakle krećemo na etapu od 170 km sa nekoliko izuzetnih planinskih vrhova. Prvo se penjemo na Črnivec visok 902 m potom izuzetan spust gde se Moto Guzzi pokazao kao vrlo stabilan i upravljiv motor na vijugavom putu sa nagibom od preko 8% , sledeći je Kranjski Rak sa 1029 metara i dugački spust, pa nas na 153. kilometru čeka pravi zid sa nagibom od 7% i visinom od 1386 metara. Nebo se namrgodilo i osetilo se prijatno zahlađenje. Takmičari su bili zadovoljni, kao i mašine. Prijalo je malo osveženja. Potpuno novi put, prijatno gladak, pružao je odlične uslove za vožnju. Dramatična trka, i pored velike dužine, odlučena je u zadnjih stotinak metara i iskusni Italijan Ulissi preuzeo je žutu majicu.
Odmor u hotelu Golte na planinskom vrhu bio je prijatan, a kiša kao da je čekala da završimo proglašenje. Dok smo sedeli u prijatnom okruženju u hotelu u kojem grejanje radi usred juna, počelo je nevreme. Kiša i vetar se spustili na planinu, a temperatura je bila oko trećeg stepena, očekivali smo i sneg. Bilo je izuzetno prijatno spavati u toplom hotelu, a napolju besni oluja. Jutro je bilo tmurno sa sitnom kišom, opet sedamo u kola i pravac za Ptuj.
Tamo nas dočekuju mokri motori i vreme koje više godi vožnji bicikla nego motora. Dvoumim se da li da oblačim kišno odelo, očekujem da sitna kišica brzo prestane. Kreće start zadnje etape, put od 181 kilometra sa nekoliko "manjih brda" odlučiće konačnog pobednika. Start nervozan i već na desetom kilometru teži pad. Tri vozača ostaju da leže, dvojica sa mukom ustaju i nastavljaju trku, dok jedan ječeći ostaje. Pritrčavamo i obezbeđujemo mesto dok doktor nije stigao i konstatovao povrede koje ne dozvoljavaju nastavak trke. Dvojica aktera pada su tokom trke prilazila doktorskom automobilu koji im je iz kola sanirao rane.
Reportaža Slovenačke televizije!
Takmičari koji su učestvovali na ovoj Pro tour trci su biciklističke veličine sa Tour de France i Giro di Italia, ko prati biciklizam sigurno je čuo je za Vicenza Nibalia, Nicki Sorensena i Petacchi Alessandra, Sastre Candil Carlosa, Luca Ascania. Tako da nije čudo da su neki navijači dolazili žičarom da ih vide. Naravno mnogi pravi ljubitelji stigli su na planinu svojim biciklom.
Drago mi je što sam bio deo ove predivne trke, koja je organizovana na vrlo visokom nivou i nadam se da ćemo jednog dana imati i mi priliku tako nešto da napravimo.
Meni je pripao Moto Guzzi Breva 1200.
To je novi model koji je pretrpeo velike promene u odnosu na starije modele Breve, najvažnije su na motoru. Sada je veći prečnik i hod cilindra što je dovelo do nove radne zapremine koja sada iznosi 1.151 ccm.
Sve ove izmene su omogućile povećanje snage na 95 KS, no najviše je profitirao obrtni moment koji je sada 100 Nm, no još važnije je da je 85% obrtnog momenta raspoloživo u rasponu od 2.300 do 4.800 o/min, što će reći da ovaj motocikl ,,dobro poteže''. Vizuelno se razlike između modela 850, 1100 i 1200 ne primećuju, ali su u vožnji razlike osetne.
Na svakom cilju je bila velika VIP loža na kojoj je sponzor Kras seckao "Kraški pršut" u neograničenim količinama. Nas dvojica iz Vojvodine smo znali da cenimo klalitetnu šunku.
Pored toga služilo se vino Cviček a švedski sto u hotelu, kakav do sada nisam video, zadovoljavao je i visoke potrebe profesionalnih biciklista.
Sudijski kolegijum na čelu sa Francescom Mannori dobro je odradio posao na trci.
Predstavnici Srbije u sudijskoj ekipi, Attila Bartol i Zoran Matić.
Prateća ekipa profi ekipe je zadivljujuća, pored nekoliko klubskih automobila, koji ih prate tokom etape, u karavanu je veliki servisni kamion sa nekoliko mehaničara, a unutra je par desetina kompletnih rezervnih biciklova i sigurno oko stotinak rezervnih točkova. Pored toga na raspolaganju je i veliki autobus specijalno prilagođen za potrebe ekipe. Kuhinja, kupatilo, zajednički deo, kao i fotelje za odmaranje prilikom transfera, pružaju prijatan ugođaj između etapa.
Trenutak kada vođa ekipe daje instrukcije kako da se vozači ponašaju u toku trke. U velikoj grupi pored mnoštva ekipnih vozila, tačno se zna red i svi se prdržavaju poretka.
Vozač motora Ljubljančanin, Kotnik Milan, koji je odličnom i sigurnom vožnjom, upotpunio odličan utisak o ovoj trci. Zadatak nimalo lak, motor koji do sada nije vozio, a izuzetno zahtevna trka sa puno uspona i velikih spustova, po kojima se mora voziti baš brzo da se prati zbivanje u kompletnom karavanu izvrsnih vozača biciklova.
Egon Bajc, iskusni nacionalni moto komesar, pomogao mi je korisnim savetima. Njegovo iskustvo sa najvećih biciklističkih trke je sigurno ogromno, tako da mi je drago da je preneo deo znanja.
Najlepši deo trke, proglašenje pobednika, predivne hostese čestitaju pobednicima, a mi smo imali zadovoljstvo da one budu sa nama u hotelu.
Pripreme pred početak etape. Tako mirno izgleda, a ubrzo će ovde vrveti od ljudi. Revialni deo, start trke će proći starim delom grada, a potom se pušta zvanični start i borba za uspeh počinje.